I think I´m falling for you kapitell 3 grillfesten!

detta har hänt: jag såg att abbi kom mot mig sen låg jag där i vattnet i min nya klänning! abbi som hade sin systemkamera med sig ut stod på det torra och tog foton på mig och Emmi! sen hoppade hon oxå i! vi badade tills klockan var tio då vi bestämde oss för att gå och lägga oss _________________________________________________________________

Amanda´s Perspektiv! 

jag vaknade vid halv sju och gick upp.
jag gick in i min garderob och hämtade underkläder och shorts, t-shirt och sommarstumpor!
sen gick jag in och duschade!
idag var det fredag och det var grillfest ikväll..

grillfesterna brukade sluta vid fyra halv fem på morgonarna.. jag har tur att ha så coola föräldrar men även mina är såååå pinsamma!

jag schamponerade mig och tvålade in mig sen rakade jag benen till sist smorde jag hela kroppen med en vaniljdoftande lotion!

jag tog på mig kläderna sen gick jag in på mitt rum igen och väckte Abbi och Emmi!

- vakna sjusovare sa jag samtidigt som jag ryste på dom..
dom mumlade något konstigt till svars men när jag påminde dom om grillfesten for dom upp snabbare än blixten.

Ëmmi började att duscha sen duscha Abbi.
dom tog på sig något lätt som jag sen gick vi in till stan.

klockan var åtta på morgonen så det var inte många affärer öppna men starbucks var öppet så vi gick in dit och beställde varsin kaffe latte.

vi satt därinne tills klockan var nio då vi bestämde oss för att gå till lite affärer och köpa kläder till kvällens evenemang.

Abbi hittade en jättetuff svart och lila klänning som hon blev kär i och hon hittade ett par matchande skor till det som var svarta som var typ bandade!

jag själv hittade ett svart glittrigt linne som var ganska pösigt med inte för pösigt, till det tänkte jag ha ett par shorts jag hade hemma och ett par klackeskor jag oxå redan hade!

Emmis perspektiv!

vi hade gått i fem olika affärer nu och jag hade fortfarande inte hittat någonting än.. jag började precis känna att det var hopplöst och att jag inte skulle hitta något men just i det ögonblicket hittade jag den perfekta klänningen.. den var röd glittrig och kort men inte för kort och till det ett par klackar jag får låna av Amanda!

klockan ett gick vi hemåt och tog varsin dusch ännu en gång för att det hade blivit så varmt efter stan.
när alla var klara bytte vi om till det vi skulle ha på oss sen sminkade Amanda oss och Abbi fixa håret på oss!

jag blev lite sotade runt ögonen men inte för mörkt och en sne fläta, Abbi blev oxå lite sotad runt ögonen med en ljus lila färg och hade krulligt hår som typ hermione i harry potter! Amanda fick plattat hår med lite hollywood lockan längst ner och halvsotade ögon hon med!

när klockan var tre var vi klara eller ja vi hade varit klara länge men vi satt på Amandas rum och snackade och sånt sen kallade Amandas föräldrar ner oss!

- Emmi Abbi Amanda? ropade Amandas pappa på oss
- Vi kommer svarade Amanda snabbt!
vi gick ner för trappen och in till köket.
-värst vad fina ni var då påpekade Amandas mamma. det gjorde hon alltid när dom hade grillfest!


Amandas perspektiv!

när vi var klara med hår och smink blev jag riktigt nöjd med alla!
vi såg verkligen bra ut.
när vi hade snackat ett tag på mitt rum hörde jag pappa kalla ner oss. jag var snabb med att svara att vi kom och sen gick vi ner för trappan!

mamma påpekade som vanligt att vi såg bra ut!

- vill ni hjälpa till med salladen ? frågade mamma.
- visst svarade vi alla samtidigt!
-vad bra sa mamma :D då kan pappa fixa låtlistan.
- NEJ sa vi alla samtidigt.
- och varför inte det frågade pappa chockat!
- inget illa menat pappa men du har ingen bra musiksmak!
-okej men då kan väl Abbi göra låtlistan och så kan du och Emmi hjälpa mamma med salladen!
 vi tyckte alla att det var en bra ide föratt ingen ville höra på pappas musik!
pappa gick ut och satte ut högtalarna och kopplade in dom!

medans pappa klydda med det och Abbi fixade musik så fixade vi salladen!

det fick bli  tre jättestora skålar med olika sallade i varje för alla gillar inte samma och vi kommer att vara närmare 40 personer på festen så det skulle (förhoppningsvis) räcka!
jag gjorde cesar salladen vi alltid hade, Emmi gjorde den vanliga och mamma den riktigt avancerade som bara de vuxna gillade!

vi fyra hade vi allt klart och det var bara en timme kvar!

jag Abbi och Emmi bestämde oss för att fixa oss bara lite till sen skulle vi gå ner igen!

jag fickfixa Emmis smink lite till för hon hade börjat gråta när där kom tomat grejs i hennes ögon när hon skar tomater!
 

så hennes sminkning gjorde vi om helt och hållet!

halv fem hade folk redan börjat komma och här var redan 10-15 personer..

pappa satte igång musiken som Abbi valt och som vanligt var det bara bra musik.

klockan fem plingade det på dörren och jag gick och öppnade!

jag såg dom mest underbara gröna ögonen jag någonsin sett. det var Harry som kom och efter en stund kom alla andra. det visade sig att mamma och pappa hade räknat fel som vanligt och vivar närmare 70 personer men vi hade ändå alltid mat över så!

pappa hade redan börjat grilla och jag kände att jag var riktigt hungrig, jag hade ju bara druckigt en kopp kaffe idag..
jag letade upp Emmi och Abbi för jag ville att dom oxå skulle äta något.

vi åt cesarsallade sen fortsatte vi att "festa" när klockan var tio var jag hyper. maten hade varit jättegod och så men som vanligt skulle mamma och pappa skämma ut mig som alltid när dom blev fulla.

jag hade druckigt lite sprit men jag tyckte att det var äckligt så jag drack jätte mycket coca cola istället.

jag gick fram till harry och frågade om han ville dansa!

han sa jag och vi dansade jättelänge tills jag kände att jaginte orkade mer!

han frågade mig om jag ville gå en promenad och jag tackade ja.
jag messade Abbi att jag gick en promenad för jag orkade verkligen inte leta upp henne!

när vi gått så pass långt att vi inte hörde så mycket musik längre var vi vid en park!
vi satte oss på gungorna och bara snackade!

-du är riktigt fin sa Harry plötsligt
- tack sa jag och kände att rodnade
______________________________________________________________


där var mitt första och sista kapitell!

jag och Natalie har bestämt att vi inte klarar av att vara med på en novellblogg och ger hela till Amanda istället!

någon gång så kommer vi att göra gäst inlägg men det blir för mycket med novellblogg vanlig blogg och skoladär man dessutom ska hinna med nationella!!!!

jagkan säga så här mycket!!

jag och Natalie är 15 och Amanda är 13 så alla snusk scener om där kommer några låter vi inte henne skriva så det kommer någon av oss att göra!!!

men japp!!!!!!!


vi höres nån gång då

 hejdå från Hanna Horan och Natalie Malik<333333

kommer sakna er

här är en sötis bild


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0