you da one - del 2

- men min mamma kommer aldrig gå med på att jag flyttar och var ligger det?

- redan fixat stumpan! det ligger i London babe!
vi flyttar om en månad
______________________________________________________

vi gav ifrån oss glädjeskrik och då kom Mikkis bror in i rummet!

- vad skriker ni åt? ni är inte dom ända i huset sa han malligt
 Mikkis bror hette Markus och var 2 år yngre än oss så han var 15.

- gå ut sa Mikkis och kastade en kudde på honom.
- fan vad jag längtar till du flyttar Mikaela. sa han  och gick!
- ja jag med så att jag kan slippa dig skrek Mikkis. hon hatade när man använde hennes riktiga namn.

- jag hatar honom sa Mikkis och slängde sig i sängen.
- men gumman tänk positivt nu va?
- positivt?? hur då?
- jo du, vi flyttar ju om en månad så du behöver bara stå ut med honom i en månad till!
- ja i ochförsig
- precis sa jag sen satte vi igång en till film!

den var inte speciellt bra för både jag och Mikkis satt med mobilerna i handen.

jag gick in och kollade facebook.
jag hade fåt många som skrivit till mig att vara stark och sånt. tillochmed Hannes och han var inte så förtjust i mig..
jag skrev på Hannes logg att jag alltid gick att ringa eller messa om det var något sen gick jag till min sida och skrev den glada nyheten om att jag och Mikkis skulle flytta om en månad!

jag loggade ut och gickin på twitter och skrev "in about a month london wont be safe anymore. here we come @MikkisLoves1D" sen loggade jag ut!

när filmen var slut gick vi och hämtade varsin ben&jerry till!

ibland kunde vi vara kräng.
jag passade på att kolla klockan och säg att den bara var fem.

- kan jag sova här? frågade jag Mikkis
- klart du får

jag skickade till mamma att jag sov hos Mikkis sen gick viin på hennes rum igen med ännu en film.

lite nördar var vi som satte igång titanic. vi kunde alla repliker utantill och skrattade när någon av oss sa fel. i slutet grät vi båda som små barn då Mikkis mamma Felicity kom in och sa att det var mat!

dom var vana vid att jag kom hit lite hur som helst. Mikkis gjorde samma till oss så om viinte var hemma vid nio visste våra föräldrar alltid var vi var!

vi gick ut till köket och Felicity hade lagat kyckling ris och baconsås. det var både min och Mikkis favorit!

- jo vi har några nyheter!

- jaså vadå? frågade jag
- mamma du är väl inte gravid frågade Mikkis och Markus samtidigt!
- nädå det är goda nyheter till Mikaela och Kristina! hon var den enda vi lät kalla oss med våra riktiga namn!

- jaså vadå? frågade Mikkis!
- jo er lägenhet i london blir ledig och inredd fortare än vi trott och för att vi inteskabetala en månad extra hyra så får ni flytta dit nästa lördag!

Mikkis föräldrar skulle betala vår hyra i tre månader så att vi skulle hinna få jobb och komma in i skolan med mera!

- är det sant ? utbrast Mikkis och jag var inte sen att hänga på!
- YES hörde vi Markus säga högt och tydligt!

vi alla började att skratta sen fortsatte vi att äta
______________________________________________

skriver förmodligen nästa oxå idag!

komentera vad ni tycker vettja!
 
- Xxx Amanda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0