Kapitell 1 - everything about you?



Hej bloggen!

jag har inte skrivit på länge nu men kände att det var dags!
Imorse försov jag mig igen och kom sent till skolan.
jag blev utskälld och fick kvarsittning. en timme för att ha missat tio minuter är inte rätt!
så just nu är jag på kvarsittning, men jag känner dom flesta här även om vi inte träffas så mycket i skolan. Jag tror det är därför dom har kvarsittning, för dom är nästan aldrig i skolan fast jag förstår inte varför dom väljer att komma på kvarsittningen och inte på skolan! fast kvarsittningen är så mycket bättre än själva skolan! För i skolan måste man ju lyssna på läraren som skriker på en och som man får kvarsittning av och så måste man passa tiderna! På kvarsittningen så sover läraren hela tiden tills klockan ringer som säger att vi får gå!
Men Mr. Sadie som är den som sitter på kvarsittningarna är den snällaste läraren på skolan!
Det är bra att han håller i kvarsittningen!
Hade hans fru Mrs. Sadie hållt i kvarsittningen hade jag nog fått en timme extra för varje mening jag skriver här!
men snart är timmen slut och jag får vara lite social här med Erik, Sebastian, Seth och Liam!
Skriver mer sen -Xxx Maddie

jag loggade ut från blogg.se sen låste jag mobilen och la  ner den i fickan. om fem minuter fick jag gå så jag började att packa ihop det lilla jag tagit upp!
jag var helt uppe i min egen värld tills jag hörde någon säga mitt namn!

- Maddie? frågade Seth
- va? ja?!
- varför fick du kvarsittning idag?
- jag kom försent svarade jag!
- hur länge? frågade Liam
- typ tio minuter svarade jag!

vi satt och snackade lite tills klockan ringde och vi blev befriade!
min buss hade redan gått så jag fick gå hem!
dessvärre så skulle jag till pappa som bodde i centala London och min skola låg typ två och en halv timme ifrån han med bil!

så om jag gick snabbt tog det kanske fem timmar minst så det var tur att det var fredag idag annars hade han blivit sur för att jag kom sent hem!
Jag hade ju kunnat ringa pappa och bett honom hämta mig men då hade Lisa (pappas fru) blivit sur för att han skulle varit hemifrån i fem timmar bara för att hämta hans oäkting!
jag började gå och letade i väskan efter pengar så att jag kanske skulle kunna ta bussen eller tunnelbanan till pappa men jag hittade bara 20 kronor!

jag gick till en glassbar och köpte en tuttifrutti mjukglass sen fortsatte jag att gå!
jag kände att det vibrera i fickan och såg att pappa ringde!
Jag skrattade åt namnet min syster hade bytat från "daddy" till "Annoying Caller" sen svarade jag!

-  Hi dad sup'?
- Hi nothing much. where are you?
- I´m an hour away from school! but not by car. by walking!
- why are you walking? and where are you? frågade pappa och betonade "where"!
- I got detention so I missed the bus and I did´nt wanted to call you cause I know how angry Lisa gets!
- but darling, you should´nt care about that. you should have called me right away. so where are you? frågade pappa än en gång!
- I´m outside this resturant called "the ledbury" and if I just walk a little faster and hang up I´ll be home by six!
- But Maddie thats four hours to go!
- yes but dad I´ve walked from school to your house millions of times!
- okey! see you when you get home!
- yeahyeah bye dad!
- Bye!
jag fortsatte att gå sen gick jag till en park som såg jätterolig ut!
jag började gå balansgång men trillade hela tiden!
till sist gav jag upp!
jag trodde att jag var ensam på parken för det såg ut så när jag gick emot den men jag hade visst fel!
jag såg en blond kille skratta jätte mycket!
sen var det några brunetter som också skrattade och en svarthårig som såg frågande på sina kompisar!
jag satt kvar på marken och såg allmänt tjurig ut!
var det mig dom skrattade åt? kanske hade den svarthåriga gjort något riktigt roligt!
jag ställde mig upp men såklart så trillade jag ner igen!

jag stannade på marken tills jag kände att mobilen vibrerade!
jag ställde mig upp för den låg i bakfickan och såg att det var Rachel!
-Rach?
- Maddie! where are you?
- I´m at a park somewhere on my way to dad! why?
- well not much. but Maddie are you sitting down? frågade Rach!
- no why?
- sit down and I´ll tell you!
jag fick en konstig känsla i magen! det var något som inte var rätt!
jag satte mig ner på marken igen!
- I´m sitting down now! what happend? frågade jag!
- well.....

___________________________________________________________

så nu kom kapitell ett!
Everything about you?

nästa heter då något annat men där står kapitell 2 - (namnet)

vad tror ni att Rachel vill säga? vad kan vara så rörande att hon måste sitta ner?
fortsätt läsa imorgon då kommer kapitell 2 upp eller kanske ikväll jag vet inte när Natalie skriver det!

men ha en fortsatt trevlig kväll nu!

Xxx Amanda<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0