You da one - del 3

- är det sant ? utbrast Mikkis och jag var inte sen att hänga på!
- YES hörde vi Markus säga högt och tydligt!

vi alla började att skratta sen fortsatte vi att äta
___________________________________________

en vecka senare: det var 3 dagar kvar tills vi skulle flytta till london om man inte räknar med idag men klockan är fem så jag antar att det blir 4 dagar istället men det är inte så lång tid kvar!

jag klev upp ur sängen med ett leende på läpparna. jag tog på mig ett rosa linne ett par svarta jeans och satte mitt hår i en sned fläta.
jag tog på mig lite armband och mina "vita" sneakers som jag köpt för några dagar sen.

jag sminkade mig lite lätt och borstade tänderna sen tog jag ett rött äpple och gick till bussen.

jag kom tidigare än vanligt för jag hade glömt att kolla klockan. bussen gick halv sju och klockan var tjugo i sex, men det var väldigt varmt så det gjorde inget egentligen!

jag satte mig på bänken vid busshållplatsen och åt mitt äpple samtidigt som jag skickade och frågade Hannes om han kände för att komma hit!

han var här inom en kvart!

-tjena tjejen sa han glatt när han kom
- hej svarade jag med ett leende.
-varför är du uppe så tidigt då?
- jag vet inte, ser väl fram emot lördag.
- ja juste ni skulle flytta då ju sa Hannes och gjorde ledsen min.
- men du kan ju hänga med! vi har ju rum så att det räcker. sa Mikkis som precis hade kommit och blandade sig i samtalet.
- haha men min familj har lixom inte råd med att jag ska flytta dit!
- men vi kan ju betala Hannes! men bara om du jobbar oxå när vi väl är där.
- klart jag gör sa Hannes och sken upp som solen!
- men snacka med dina föräldrar då så får dom ringa mina och bestämma sa Mikkis!

Hannes gick direkt och ringde!

- sååå sa Mikkis, längtar du?
- som in i du då?
- klart, hoppas att Hannes får följa med!
- ja det skulle vara jätte kul.

- jag fick följa med för mamma och pappa. dom ringer dina föräldrar nu sa Hannes när han kom tillbaka!
- VA? SKÄMTAR DU?? frågade jag och ställde mig upp för bussen kom!
- nä dom skulle ringa Mikkis sen :)

både jag och Mikkis skrek av glädje och de andra som stod och väntade på att bussen skulle stanna inklusive Hannes kollade på oss som att vi var galna!

vi gick på bussen och satte oss längst bak och efter en stund var vi framme i skolan. vår första lektion skulle börja om en och en halvtimme så vi hade håla nu!

efter en stund ringde Mikkis mobil och vi blev jätteförväntansfulla!

Mikkis svarade och efter ett tag fick hon en ledsen min!
_________________________________________________

Jag vet kort men jag kände för att skriva men nu ska jag byta mobil!

vad händer egentligen? vem var det som ringde? och varför blev Mikkis ledsen?

läs mer imorgon!

- Xxx Amanda<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0