you da one - del 5

vi gick igenom säkerhetsgrejset och satte oss sedan på våra platser.

jag satte i hörlurarna i öronen och satte igång musik på mobilen.

efter ett tag somnade jag
_______________________________________________

jag vaknade sen igen av att Hannes skakade på mig då spelades It´s over av Jesse McCartney på mobilen!

jag stängde av musiken och tog ut hörlurarna, spände fast mig för landning och kollade batteriet på mobilen innan jag stängde av den.

efter en liten stund var vi vid gaten.

vi tog våra väskor som kom ut ganska så snabbt sen gick ut och kallade på en taxi!

Mikkis som var den enda som visste adressen sa den till han som körde och efter tio minuter var vi där.

vi tog våra väskor sen gick vi in.

det var ännu mer fantastiskt än vad Mikkis hade sagt men hon sa ju bara det hon fått reda på.

vi gick alla åt varsitt håll. jag gick upp för trappan och till det rummet jag ville ha och började packa upp mina saker.

tapeterna var vita och så hade jag en balkong, jag hade en stoor säng som jag kastade mig i så fort jag packat upp.

när jag var klar tog jag upp min mobil och laddare och pluggade in den sen gick jag ner till Mikkis och Hannes!

dom var i köket och pratade.

-helluu!
- tjena tjejen sa Mikkis, gilla du rummet?
- om jag gjorde men kan vi gå till stan?
- ja vad tycker du Hannes?
- låter kul bara jag slipper att shoppa svarade han och gjorde en "jag-mår-illa" min!

jag hörde Jessie J:s domino spelas och efter en stund kopplade jag att det var min mobil.
jag sprang uppför trappan och svarade innan den som ringde hann lägga på!

- ja det är Tina!
- hej Tina är du i London nu? hörde jag pappa fråga!
- mm svarade jag surt. det var inte mycket som kunde göra mig sur såhär snabbt.
- vad kul, men har du tänkt på mitt förslag?
- att flytta in till er?
- ja, skulle inte det vara kul!
- du är ju sjuk pappa sa jag sen la jag på.

jag skickade till mamma att jag var i lägenheten nu och att jag hade balkong och vi hade stor gräsmatta och pool och att vi skulle till stan nu så jag tog inte med mig mobilen !

jag gick ner till Mikkis och Hannes och föreslog att vi skulle byta om för det var jättevarmt i London!

jag gick upp igen och till min garderob.
jag tog på mig ett vitt linne och ett par jeans shorts och släppte ut håret och borstade igenom det!

jag gick ner och tog på mig mina vita sneakers och väntade på Hannes och Mikkis. Hannes kom först sen kom Mikkis. jag låste sen gick vi till stan!

Mikkis ville gå till en färg butik för hon ville inte ha vita tapeter hon ville ha färg så hon köpte en rosa färgburk en tukos och en grön. jag köpte en lila och en svart!

sen gick jag och Mikkis till klädesbutiker och Hannes till något annat.

efter en timme hade vi köpt upp alla pengarna vi fått med oss.

vi mötte upp Hannes sen gick vi hemåt.

där var ett ståhej utanför vår lägenhet så vi kom knappt igenom folkmassan. men förklaringen jag ville ha var en bit fram.

där stod fem av dom syggaste killarna jag sett i hela mitt liv.

Hannes var helt obrydd och såg på dom som vilka killar som helst men både jag och Mikkis var förstelnade!

- hej jag e Harry sa den krylliga killen till oss, dom är Liam, Zayn, Louis och Niall sa han sedan pch pekade på de andra fyra!

jag var fäst vi Zayn, han var den finaste killen jag sett.
jag tror att Mikkis gillade Harry för hon log som ett fån!

- vad gör ni här? frågade Hannes helt  plötsligt
- vi hörde att du skulle flytta hit sa Liam helt plötsligt.
vänta lite här nu? ände dom varandra?

- min mamma sa att din mamma hade ringt och bett oss välkomna dig och sånt fyllde han sen i.
- jaha okej!
- men hon glömde berätta att du skulle bo med dom här två sa Harry sen!
- ehm ursäkta mig? vi har faktiskt namn sa jag
- jaså? det trodde jag inte, vad heter ni då? frågade Niall
- jag heter Mikaela men kalla mig Mikkis
- och jag heter..... Kristina men kalla mig Tina eller Kris!
- okej då vet vi det! Mikkis och Kris sa Zayn.
- vill ni komma in ? frågade jag osäkert sen
- vi vill inte tränga oss på men om vi får så visst.
- nä jag frågade bara för att... klart ni får!
-  Tina vi glömde handla mat... sa Mikkis panikslaget.
- fan  sa jag!
- medans ni två tjejer shoppade så handlade jag faktiskt mat!
då kom jag på att Hannes också var här!
- Tack Hannes du är bäst saj ag och kramade om honom!

vi gick alla in. jag och Hannes packade upp maten och sånt medan Mikkis visade killarna rundor!

- så.. har du kännt dom länge?
- nja min mamma och Liams mamma var kompisar när dom var unga sen harvi blivit kompisar, men sen när domblev ihopsatta som ett band så blev jag vän med dom andra också.
- va? ett band?
- ja dom är one direction, dom Sienna och hennes kloner alltid snackade om i Miami!
- jaha då vet jag sa samtidigt som jag började steka hamburgare!

- ska dom äta här? frågade jag Mikkis som kom till oss.
- jag vet inte, Hannes kan inte du fråga dom?
- jaja fegisar sa han samtidigt som han gick till dom.

efter ett tag kom han och sa ja.

jag stekte fler hamburgare och så fick Mikkis skära grönsaker och ta upp bröden.

- HANNES! skrek jag men fick inget svar.
Mikkis hade gått till killarna så jag var själv i köket.

då kom Zayn helt plötsligt.
- hej :)
- hej svarade jag
- dom andra är ute, vill du hjälp med något?
- nja jag e snart klar men om du vill så kan du duka :) sa jag med ett leende!
- okej ska viäta ute?
- om  du vill sa jag och ryckte på axlarna.
Zayn tog tallrikar och sånt och dukade där ute.

jag tog ut maten och drickat sen satte vi oss ner och åt.

det blev mycket skratt och ingen tystnad. så fort som det blev tyst i fem sekunder eller längre sa Niall eller Louis något irrelevant så att alla började skratta

när alla ätit klart satte jag Hannes att diska för han inte hjälpt till med maten.

det betydde att jag och Mikkis skulle var ute själv med killarna.

vi hade jättetrevligt och skrattade jättemycket.

helt plötsligt fick killarna ett anfall och jagade oss runt hela lägenheten några varv.

det slutade med att alla var på gräsmattan och kollade när Niall och Zayn försökte kasta ner mig i poolen.

när dom gav upp sluta de med att jag halkade och trillade neri vattnet så att alla började skratta åt min klumpigehet!

_____________________________________________________

haha klumpig hon e då!

nu har killarna börjat komma in i novvellen jippi jippi!

komentera snälla!
 
//Natalie<33


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0