you da on - del 4

efter en stund ringde Mikkis mobil och vi blev jätteförväntansfulla!

Mikkis svarade och efter ett tag fick hon en ledsen min!
___________________________________________________

- okej ja jag förstår sa mikkis sen lade hon på
- vem var det? vad har hänt? frågade jag
- gissa vem som ska följa med till london? frågade Mikkis och sken upp.
vi gick och satte oss vid ett bord i korridoren och började prata om London!

- men mikkis? hur ser lägenheten ut? frågade jag eftersom Mikkis och hennes föräldrar var dom ända som visste!
- juste jag har inte berättat det än. den är jättestor så mamma var osäker om vi skulle klara av det men pappa sa att vi skulle. där är fyra stora sovrum som vi får möblera om hur vi vill och måla på väggarna om vi vill, två toaletter och ett stort fint kök med köks-ö och nya grejer. sen så finns där en pool på baksidan och en jättestor gräsmatta och ja resten ser ni när vi kommer dit!

jag satt med hakan i knäet och trodde att jag skulle svimma av glädje, Hannes däremot satt bara och log som en fåne.

jag tog upp mobilen och såg att jag hade två missade samtal från pappa och tre nya sms. två från pappa och ett från mamma!

jag öppnade det från mamma och där stod "
din pappa ringde mig precis, frågade varför du inte svarade? har han ringt dig? kram mamma"
jag svarade snabbt ett "ja jag såg precis att han ringt, ska jag ringa upp? kram"

sedan öppnade jag messen från pappa, på det första stod där "hörde att du ska flytta till London Ring mig" och på det andra stod det "Ring mig när du ser detta"

jag svarade inte på något av messen utan ringde upp mamma!

- ja det är jag?
- hej mamma det är Tina.
- hej gumman, jag tänkte precis ringa dig!
- vad kul men du?
- ja vad är det?
- ska jag ringa upp pappa?
- det väljer du själv hjärtat
- okej men  min lektion börjar snart hejdå sa jag sen ka jag på!

jag stoppade ner min mobil i fickan igen och Mikkis kollade konstigt på mig!

- vad? frågade jag
- har din pappa ringt dig?
- ja svarade jag, två gånger.
- seriöst? frågade Hannes
- ja men vår lektion börjar nu sa jag och försökte smita iväg.
- ja men tro inte att du slipper oss efter sa Mikkis varnande och började sedan skratta!

vi gick till den tråkiga lektionen sen hade vi lunch!

efter det hade vi två timmars håla, och då släpptes bomben från Hannes!

- så vad är det med din pappa och dig?
- asså pappa typ stack när jag var liten och hörde inte av sig förren jag var 13, då fick jag ett födelsedagskort med pengar i och sen har jag fått det varje år. men när jag var 13 stod där att han flyttat fråm Miami och skaffat ny familj, att jag hade ett syskon och ny mamma och jag blev så sur att jag allt jag någonsin fått av han finns i en låda. förra året så var där en bild i kortet på honom min nya "mamma" Celina, min "lillasyster som är två år yngre än mig, mina tre "småbröder" och hennes son sen innan som är ett år äldre än mig som är min "styvbror"!

- men hur fick han ditt nummer.
- jag har inte pratat med honom än men han hade visst fått det från mamma eller moster.

när hålan var slut hade vi engelska i en halvtimme sen gick vi hem till mig och hjälptes åt att packa lite!

- vänta här jag ska ringa pappa sa jag och gick ut från mitt rum.

där gick några signaler sen svarade en förvirrad kvinna i mobilen.

- Ronalds mobil det är Celina vem pratar jag med?
- hej detta är Ronalds första dotter kan jag få prata med honom?
- javisst kan du det sa Celina och kallade sedan på pappa!
- hej det är Ronald!
- Hej Ronald jag menar.. pappa...
- hejsan Kristina hur kommer det sig att du ringe?
- kalla mig inte det. ochdu ringde ju innan idag så jag tänkte ringa upp dig nu om det inte är något problem.
- nejdå!
- så??? vad ville du?? frågade jag drygt!
- jag hörde att du ska flytta till London.
- ja? vad är det med det?
- jo vi bor i London så om du vill någon gång så kan du komma och hälsa på eller flytta in om det blir för mycket med din vän.
- pappa jag ska förklara för dig nu, 1. du övergav mig och mamma och bröt kontakten tills jag var 13, 2. jag älskar mina vänner och tänker inte överge dom om du övergav oss och 3. tro inte att du ska få min respekt och att  jag ska komma och träffa din nya perfekta familj efter ett samtal. men nu får du ursäkta mig jag måste gå och packa!

jag la på och gick till mitt rum igen och berättade allt för Hannes och Mikkis!

vi fortsatte packa sengick dom hem!

Lördagen:

dagarna i skolan hade gått riktigt snabbt och nu var det äntligen dags att flytta till London!

flyget skulle gå klockan nio men mamma skulle lämna oss på flyget så Mikkis och Hannes skulle komma vid fem för att äta frukost och sånt!

jag packade ner det lilla sista och kollade klockan. hon var hhalv fem och jag var fortfarande i pyjamas.

jag gick in till badrummet och duschade snabbt.

jag gicktill mitt rum igen och hörde skratt och morgonsura personer där nere. jag antar att Mikkis och Hannes redan var här.

jag tog på mig en svart t-shirt med "färgstänk" eller vad man ska kalla det i skikande färger.
ett par ljusa jeans med hål i och satte upp håret i en hästsvans. jag brydde mig inte om att sminka mig så jag gick ner till dom andra.

vi åt frukost och sånt sen tog vi ner mina grejer och lastade in dom i bilen. dom andras grejer var redan där!
och jag kände redan på mig att resan tillflygplatsen skulle vara trång.

jag gick upp till mitt rum och hämtade min handväska som det fanns olika godis i som jag skulle äta på flyget och vatten.
jag tog min mobil också och gick ner.

klockan halv sju åkte vi till flygplatsen och vi var framme en kvart innan flyget skulle gå.

vi gick igenom säkerhetsgrejset och satte oss sedan på våra platser.

jag satte i hörlurarna i öronen och satte igång musik på mobilen.

http://www.youtube.com/watch?v=s0ujF8D6-5k&feature=related

efter ett tag somnade jag

_____________________________________________

blev en liten del idag bara för att äntligen få dom från miami!

kul att Hannes får följa med men iinte så kul att Tinas pappa bor i london eller?

läs och komentera

-Xxx Amanda<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0