you da one - del 6






när dom gav upp sluta de med att jag
halkade och trillade ner i vattnet
så att alla började skratta åt min klumpighet!
________________________________________________

jag gick in samtidigt som jag skrattade och skakade av kyla.

jag gick upp till mitt rum och bytte om till ett par mjukisbyxor en hoodie och ett par mysiga strumpor, jag brydde mig inte om att killarna var här!

jag kollade mobilen och såg 10 missade samtal från pappa och fem från mamma sen hundra tusen sms från båda!

jag klickade upp sms:en från pappa och dom såg rätt sura ut sen klickade jag upp dom från mamma och där frågade hon om vi hade kul pch att pappa ringt och varit sur m.m jag svarade henne att vi hade jättekul och Mikkis och jag blivit kompisar med fem killar som Hannes redan kände och ja i stort sätt så berättade jag allt för henne!

jag tog mobilen och la den i fickan och gick ner. alla hade gått in nu och satt sig i soffan. Mikkis och Harry var i köket och poppade popcorn och fixade godis och läsk!
vi hade sommarlov nu så det var lungt!

jag gick till vardagsrummet där alla killarna satt.
på något vis hade dom fem lyckats klämma ihop sig i soffan..

- Aye var ska jag sitta? frågade jag
- euhm... du kan ligga i våra knän? frågade Niall
- haha jag skämta bara jag kan sitta på golvet!
- nä men det är okej!
- jag sitter på golvet så de så!
jag satte mig på golvet och efter en liten stund kände jag någon bära upp mig och sätta mig i sitt knä

- WHAAAA!
- haha vad skriker du för? frågade Zayn
- läskigt ju svarade jag
alla skrattade sen kom Harry och Mikkis!

Mikkis startade filmen och det blev paranormal activity.. jag tror att killarna valde film.
mitt i alltihop började min mobil att ringa...

både jag och Mikkis började skrika för vi blev så rädda.

jag gick ut i köket och svarade (jag hade en vana att bara svara och inte kolla vem det var).

- det e Kristina vem pratar jag med!
- Hej Kristina det är din pappa. jag har försökt nå dig hela dagen varför har du inte svarat?
- pappa jag är 17? jag har ett liv?
- inte den attityden unga dam.
- du bestämmer inte över mig!
- du är fortfarande inte myndig så jo jag bestämmer över dig!
- nä för mamma har vårdnaden över mig och dethar inte du så mamma bestämmer inte du!
- lyssna noga nu Kristina! jag är din pappa. du är inte myndig så du flyttar hem till oss. sa pappa allvarligt.
- nä pappa du bestämmer inte det!! skrek jag till honom över telefonen och tänkte inte på att dom andra var inte så långt ifrån mig!
- inte den attityden Kristina. du flyttar hit punkt slut!
- JAG HATAR DIG GUBBJÄVEL skrek jag sen la jag på och slängde mobilen över köks-ön!
jag sprang upp till mitt rum och jag kände att jag började gråta!

jag slängde mig i sängen och bara grät!

jag hörde att någon kom och satte sig på min säng.

- gå iväg sa jag!
- gumman vad hände?
- jag sa gå!
- jag tänker inte gå försen du berättar för mig vad som hände hörde jag Mikkis säga lungt!

jag grät en liten stund till sen satte jag mig upp i sängen.

jag snyftade lite sen kom dom andra upp!

- vad hände? frågade alla!

Zayn stod och höll i en mobil med sprickor i skärmen.

-oj jag visste inte att jag drämde den så hårt :/ sa jag och nickade mot mobilen.
- vill du berätta vad som hände? frågade Hannes

alla satte sig i min säng och lyssnade på  mig vilket kändes konstigt.

helt plötsligt så  ringde min mobil!

jag tog den från Zayn och kollade vem det var.

jag klickade honom.

det ringde några gånger till och tillsist tog mikkis mobilen och svarade och klickade på högtalarknappen.

- hej Kristina! jag gillar inte när du skriker "jag hatar dig" över telefon sen lägger på!
- Mr.???? något detta är Kris bästa vän Mikaela och jag gillar inte när du tvingar min kompis till grejer och får henne att kasta sin mobil i väggen.
- ursäkta mig Mikaela men kan jag få prata med min dotter själv? frågade han argt!
- om du har något att säga mig så får du säga det till mina vänner också sa jag argt tillbaka!
- vi får prata nån annan gång Kristina, ska vi ses imorgon och prata om flytten?
- håll käften gubbe sa jag och la på

________________________________________________

nu kom en del idag och så får vi se om där kommer en till

- Xxx Amanda<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0