You da one - del 1

- Tina upp med dig nu!
- men mamma jag orkar inte! sa jag drygt till mamma
- Tina jag orkar inte med detta just nu.. du måste hinna med bussen för att komma till skolan gör du inte det så får du gå.

jag gick motvilligt upp och satte på mig ett blått linne ett par ljusa jeans och en svart kofta.
jag borstade igenom håret och drog några drag med mascaran sen orkade jag inte mer.

jag var ingen skönhet att titta på med eller utan smink men jag var mig själv och jag antar att det var det folk gillade med mig!

jag gick till köket och tog en macka med ost och åt upp den snabbt sen borstade jag tänderna. jag gick till köket och tog ett äpple sen tog jag på mig mina bruna slitna sneakers.

jag gick sakta men ändå i rask fart till busshållplatsen och kom precis i tid till bussen.

jag satte mig bredvid Mikkis.

Mikkis och jag hade varit vänner sen första klass och vi hade hållt ihop sen dess.
vi var inte populära eller jag var inte. Mikkis var inte det heller för den delen men hon såg bättre ut och om hon varit med Sienna istället för med mig så hade hon varit populär!

Sienna är en vanlig rik och bortskämd tjej som finns i alla skolor. alla gillar henne och hon är såå snygg enligt killarna!

jag var välsignad med Mikkis och Robin!

jag och Robin har varit tillsammans i ett år snart. han gick inte längre i skolan utan hade gått ut och blivit polisman.

Jag bor i Miami och jag kommer ihåg första gången han blev skjuten i armen, jag som alltid överreagerar blev ju helt hispig så Mikkis fick lugna ner mig med glass!

- hallå?? Tina??? jorden till tina?? e du vaken eller? frågade Mikkis helt plötsligt!
- ja? vadå då?
- jo jag undrade om du kommer till Hannes fest  på lördag?
- jo ja om jag får.
- ja men det är väl klart att du får! jag tror att Robin ska vara där oxå.
- klart han ska vara där Mikkis.. han och Hannes är ju bröder!
- jo men jag skulle inte vilja ha min  bror på en av mina fester sa Mikkis som att det var världens mest uppenbara sak. själv hade jag inga syskon så jag visste inte riktigt!

vi var framme vid skolan och jag gick in med Mikkis vi hade våra skåp bredvid varandra så vi hade följe hela vägen.

jag slängde in min väska och tog ut spanska boken.
Mikkis skulle ha matte sen skulle vi ha engelska tillsammans!

vi gick åt varsitt håll sen var jag framme vid Spanskan.
jag var fem minuter tidig så jag tog dom bra platserna längst bak.

jag tog upp min mobil och tittade på bilderna jag hade tagit i fredags med Robin och Mikkis.. där var några på massa andra människor oxå och alla inklusive jag var fulla!

jag kom inte ihåg någonting så jag försökte att använda bilderna för att komma ihåg!

- oj oj oj vad har vi här? hörde jag Sienna säga.
- är det inte lilla "jag klarar inte av att vara full så jag ligger med vem som"? eller ser jag fel? la hon sen till

jag ignorerade henne sen kom alla andra och Mrs. Espinosa!

jag funderade hela lektionen över vad hon kunde ha menat med " jag klarar inte av att vara full så jag ligger med vem som"?
bäst att jag frågar Mikkis sen!

vi träffades vid skåpet som vanligt och tog våra grejer och satte riktning mot Engelska rummet. det var en bra bit ifrån så jag kunde passa på att fråga!

- du mikkis?
- ja??
- kommer du ihåg vad som hände ifredags? det var onsdag men jag hade sluppit Sienna hittils så jag hade inte tänkt på att fråga!
- du la med Robin! det var typ allt!
- gjorde jag? frågade jag förvånat!

vi hade varit ihop i ett år men hade inte "gjort det" innan!

- ja kommer du inte ihåg? frågade mikkis!
- nä svarade jag sen brast vi ut i skratt!

vi gick in till engelskan och satte oss så långt bak som möjligt för att vi skulle kunna messa varann.

när lektionen var över hade vi lunch sen skulle vi ha prov i två timmar sen slutade vi!

jag och mikkis satte oss vid vårt vanliga bord när rektorn plötsligt började prata!

han stod framme vid "scenen" eller vad man ska kalla det och började!

- jag vill först och främst säga att även om denna killen inte gick på våra skola just nu så har han gjort det och han har betytt så mycket för oss och staden!
 
jag fick en klump i magen.. något hade hänt det visste jag och jag tror att jag visste vad!

rektorn fortsatte

- så jag vill be Hannes Blomm komma upp hit!

jag kände att tårarna brände bakom ögonlocken..

- jag vill bara säga att min bror.. började han jag såg att Hannes hade tårar i ögonen.
- min bror blev skjuten igår natt.. han överlevde inte!

jag kände tårarna och sprang därifrån..
jag sprang ut från skolan.. jag orkade inte mer.

jag kände att någon kom bakom mig och grabba tag i min arm

- Tina vänta!
det var Mikkis som tur var!
- Mikkis jag vill inte svarade jag henne!

- jag vet att det är jobbigt gumman men se det på den ljusa sidan iallafall!
- vilken ljus sida?
- han är på ett bättre ställe och han har gjort så mycket för staden och för dig!


jag och Mikkis fortsatte hem mot henne för det sista jag ville just nu var mamma!

när vi kom fram gick jag direkt till hennes rum!

Mikkis kom med varsin ben&jerry och varsin sked och läsk!

hon satte igång the notebook så att jag skulle få gråta ut!

sen när vi sett den satte hon igång en komedi så att jag skulle få skratta lite!
vi hade jättekul och nånstans visste jag att Robin inte ville se mig deprimerad. han berättade alltid för mig när jag var ledsen att hans mål i livet var att göra mig glad!

jag log åt tanken och tänkte att jag får sörja men bara för stunden.. jag måste gå vidare med mitt liv.. hur mycket jag än kommer att sakna honom kommer jag alltid ha honom med mig i mitt hjärta!

- nån dag hittar du en ny älskling men just nu får du vara självisk och tänka på dig själv och mig!

jag nickade mot henne och helt plötsligt sken hon upp.

- det är en grej jag vill berätta för dig sa hon jätte glatt!
- vad?
- jo det är såhär att mina föräldrar som är supersnälla till oss har bestämt sig för att ha köpt en lägenhet till oss. allt inrett och det ända du behöver är dina kläder och sånt du vet.

- men min mamma kommer aldrig gå med på att jag flyttar och var ligger det?

- redan fixat stumpan! det ligger i  London babe!
vi flyttar om en månad

_________________________________________

kanske inte det bästa kapitlet men jag är jäättttteeee tröööttttt ändrar kanske lite men vi får se

// natalie<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0