I think I´m falling for you kapitell 2


Amandas perspektiv!

jag vaknade av att Emmi och Abbi hade satt igång brandalarmet!
jag reste mig upp och suckade högt!
jag gick ut till köket och mycket väl stod Abbi och Emmi vid spisen!
-godmorgon sömntuta sa Emmi i oljudet, medans jag försökte ta ner brandlarmet och stänga av det!
-god morgon på dig själv svarade jag som fått tyst på brandlarmet!
-vad har vi sagt om att laga mat? frågade jag dom
-att vi inte får själva? frågade Abbi!
-precis svarade jag.. så varför gör ni det själva? frågade jag
- jo vi är ju tekniskt sett inte själva.. Emmi är här och jag är här då är vi två stycken och inte själva!
jag skakade på huvudet sen gick jag och öppnade lite fönster för att få ut lukten och röken!
- vad är det ni lagar egentligen? frågade jag Emmi som stod vid spisen!
- jo det skulle bli pannkakor men.. det gick inte så bra så det blir pannkaksröra!
jag sänkte värmen på spisen sen slängde jag det brända på stekjärnet!
jag tog upp ett nytt stekjärn och började steka pannkakor!
efter ett tag var dom klara och Abbi hade dukat fram ute vi poolen!
vi satte oss och åt och när vi var klara dukade vi av och tog på oss våra bikinis!
-jag behöver verkligen en ny bikini kved Abbi!
- haha varför det? frågade Emmi
-hallå? har du sett den eller? frågade Abbi, den är ju helt konstig!
-men vi kan väl gå och shoppa bikini till dig idag då sa jag!
-låter jättebra svarade Abbi sen hoppade vi i poolen!
där var några lägenheter till salu bredvid vårt hus, dom var ganska stora men vårt hus var större!
idag hade där kommit flyttbilar till tre av lägenheterna!
- men herregud! nu kommer vi inte kunna njuta av poolen om dom ska hålla på att flytta in! påpekade Emmi!
-nä vad tråkigt svarade Abbi!
-men skit i dom sa jag, blir det för jobbigt så får vi bara säga till dom!
efter en halvtimme i poolen gick vi upp och duschade, Abbi började sen Emmi sist jag!
Abbi hade på sig ett par vita shorts och en magtröja som var rosa och sina svarta converse och lät håret var löst!
Emmi tog på sig ett par jeansshorts och en vit t-shirt med tryck på och sina svart och vita converse håret satte hon upp i en hästsvans!
jag själv tog på mig en mussepigg magtröja och jeansshorts och tog på mina vita converse och håret var i en sned fläta!
jag tog min väska sen gick vi mot stan!

Harrys perspektiv!

jag vaknade först av alla konstigt nog men kvällen hade blivit ganska sen.
jag drog av Louis täcke och slog till honom i huvudet lite nätt så att han skulle vakna!
-mmm! mumlade han till svar!
-Louis viska flytta till de nya lägenheterna idag! vi måste packa påminde jag honom!
-juste gå och väck dom andra!
- och lämna dig i sängen? jag tänker inte packa själv!
Louis gick upp och in i duschen och jag gicktill lägenheten bredvid alltså Zayn och Liams!
dörren var låst men jag visste var extranycklen låg!
jag tog upp den, öppnade dörren sen gick jag in till Zayn..
han låg och sov och var nära att trilla ner från sängen!
jag skrek allt vad jag kunde "VAKNAA" till honom och han trillade ner från sängen!
-vad gjorde du det för frågade han!
-vi måste packa nu!flyttbilarna kommer om två timmar!
-juste sa han sen kom Liam ini rummet!
-varför har du kommit hit så tidigt? och hur kom du in? frågade han mig!
- flytta och extranyckel sa jag och log stolt!
-juste.. det hade jag glömt svarade han!
han gick ut från rummet och till sitt eget igen!
jag gick till Nialls lägenhet och som väntat var dörren låst!
jag tog fram hans extranyckel och gick in i lägenheten!
-NIALL!!! skrek jag
inget svar!
jag gick in på hans rum men han var inte där!
jag gick till vardagsrummet och såg han ligga däckad på soffan!
-haha sa jag för mig själv sen puttade jag ner honom från soffan. det var ändå ingen ide att försöka väcka honom på något annat sätt!
jag såg Niall resa på sig och han märkte inte mig!
han gick in på sitt rum och jag gickut från hans lägenhet!
jag skickade till han "Jobbig morgon? glöm inte flytten"
och efter några sekunder fick jag tillbaka "ja jag trilla ner från soffan, och nä jag glömmer inte flytten!"!
jag gick till köket och tog fram frukost!
efter ett tag var alla killarna hos oss och åt!
när alla ätit färdigt började vi att packa!
när flyttbilarna kom var vi precis klara!
dom som körde lastade in allt i bilarna sen körde dom mot våra nya adresser!
lägenheterna var ganska så stora men dom bodde granne med ett jättestort och fint hus!
jag undrade vem som bodde där!
jag slutade tänka på det och gick in i lägenheten jag och Louis skulle dela på!
flyttgubbarna tog in alla grejerna i lägenheterna och sen fickvi packa upp allt igen!
vi höll på i tre timmar sen var vi klara och bestämde oss för att hjälpa Niall!
när alla var klara bestämde vi oss för att äta på McDonalds så gick in till stan!
där var några fans som ville ha foton och autografer och det sa vi inte nej till!
efter en stund var vi klara och fortsatte att gå!
när vi var på McDonalds såg jag tjejen som kastat klubban i huvudet på mig!
vigick och satte oss med vår mat och jag försökte höra vad tjejerna snackade om!
där var en blond, en svarthårig och Amanda tror jag att hon hette!
jag åtegick till att äta min mat sen när alla var klara gick vi hem igen!

Emelis perspektiv!

när vi hade shoppat klart ville Abbi till McDonalds!
jag tackade inte nej för jag var rätt så hungrig jag med!
Mandie himlade med ögonen eftersom vi eller jag var hungrig ganska ofta!
så vi gick till mcdonalds och beställde vad vi skulle ha!
vi tog varsin happy meal eller ja jag och Abbi.. Mandie tog en jordgubbsmilkshake!
vi satte oss ner vi fönstret och började äta!
jag såg fem killar som liknade one direction ganska mycket komma!
ju närmre dom kom desto bättre såg jag att det var  one direction!
jag sa det till Abbi och Mandie och dom bara tittade på mig! efter ett tag började Mandie skratta jätte mycket!
jag frågade vad hon skrattade åt och hon sa inget!
när alla var klara gick vi! jajg gick förbi killarnas bord för att lämna grejerna och då var jag 100 på att det var one direction!
men Abbi och Mandie trodde fortfarande inte på mig!
vi gick först hem till Abbi och hämtade grejer till henne sen gick vi hem till mig ooch hämtade grejer till mig!
sen gick vi hem till Mandie!
vi skulle sova därhela sommarlovet för våra föräldrar jobbade hela tiden!
det gjorde Mandies med men att vi var tillsammans var bättre än att vara själva!
när vi kom hem till Mandie var hennes föräldrar hemma!

Amandas perspektiv!

-mamma? pappa? vad gör ni hemma? frågade jag!
dom brukade aldrig vara hemma och speciellt inte vid den här tiden!
-vi fick en veckas ledigt från våra jobb sa mamma när hon kramade om mig!
hon gick och kramade Abbi och Emmi oxå!
-hoppas du inte har något emot det sa pappa!
- nä! varför skulle jag ha det? frågade jaag överlycklig!
- hahah jaag vet inte!
-där har flyttat in nya i tre av lägenheterna berättade jag för mamma och pappa!
-men då måste vi ha grillfest! sa mamma överlycklig!
- men mamma sa jag drygt! måste vi ha det varje gång någon ny flyttar in? frågade jag sen!
- ja Amanda.. dom måste känna sig välkommna!
- jaja! sa jag sen gick  vi in och  lämnade Emmi och  Abbis saker i mitt rum!
jag bytte till den klänningen jag köpte igår och hade bikini under!
Abbi och emmi bytte oxå till klänningar med bikinis under!
det var så varmt denna sommaren. det var svårt att tro att det bara var andra dagen på sommarlovet!
vi gick ut till mamma och pappa som satt i köket!
- Amanda gumman! vi har fixat nu med datum till grillfesten!
kan du inte säga till våra grannar!
-jo men inte familjen Parks va? frågade jag!
- nej absolut inte familjen Parks! sa mamma!
hon hade alltid haft emot Patricia Parks!
mamma och hon hade gått på samma skola innan och Patricia gjorde alltid narr av mamma och när mamma blev skolbalens drottning blev Patricia väldigt sur och klippte av min mammas hår så att hon blev flintis!
mamma hade fått håret tillbaka nu såklart men det var ändå något hon inte kunde släppa!
jag Emmi och Abbi tog på oss våra ballerinaskor sen gick vi ut och skulle säga till om grillfesten!
vi gick till familjen Perett först!
när vi kom till de nya grannarna så hade alla svarat ja redan!
jag var lite nervös. för vi hade aldrig träffats förr ju!
jag menar tänk om det var några gamla gubbar eller alkolister!
men nä det kan dom inte vara!
jag plingade först på det huset längst bort från oss!
där kom en blond kille och öppnade!
 jag hade sett honom förut det visste jag för jag kände igen honom!
och något sa mig att det var igår för Emmi och Abbi började hyperventilera!
-ta det lugnt sa jag till dom sen sa jag hej till den blonda!
-har inte vi träffats förut? frågade han!
- jo jag tror det svarade jag! jag är Amanda sa jag sen!
- juste det är du från golfbanan! jag är Niall!
- juste! detta är Emmi och Abbi sa jag och pekade på dom som nyss börjat lugna ner sig!
-hej sa han till dom! var bor du? frågade han mig sen!
- jag bor i det vita stora huset därborta! sa jag och pekade!
- jaha så det är du!! vi undrade vem som bodde där!
-haha men nu vet du! men iallafall, min mamma och pappa brukar ordna en grillfest för hela kvarteret när någon ny flyttar in och ja när dom är lediga och sånt! så jag undrade mest om du ville komma!
- ja det låter kul! när är det? frågade han
- det är om tre dagar så på fredag vi fem!
- ja men då ses vi då  om inte tidigare sa han sen gick jag till nästa hus och plingade på!
det var han svarthåriga från igår som öppnade!
- hej sa han
- hej jag är Amanda!
- jag vet sa han.. jag kommer ihåg dig från igår la han till!
sen kom han Liam oxå han sa hej!
- jo det är såhär att mina föräldrar brukar ordna grillfester på sommarna och speciellt när någon ny flyttar in, och det är för hela kvarteret, så jag undrade om ni ville komma!
- ja det låte kul sa Liam!
- när är det frågade Zayn!
- på fredag vid fem svarade jag!
- men då ses vi då sa båda sen fortsatte jag till nästa hus!
*PLING PLONG*
dörren öppnades och det var han Louis från igår!
jag hörde han skrika in till Harry att komma!
- hejsan sa han!
- hej :D jag är Amanda jag vetinte om du kommer ihåg mig från igår!
- haha dig kan man inte glömma sa Harry som nu oxå stod där!
- haha förlåt för igår!
-det gör inget!
- vem är dom frågade Louis och pekade på Emmi och Abbi!
- det är Emeli och det är Abigail sa jag och pekade på dom!
- okej.
- men jag undra om ni vill komma på en grillfest mina föräldrar brukar ha på sommaren när nya flyttar in. det är på fredag klockan fem!
- jag det låter bra! var ? frågade Harry!
jag pekade på huset bredvid!
det stora vita!
- jaså så det är du som bor där sa Louis!
- ja sist jag kollade så gjorde jag!
- haha ja men vi ses på fredag då s ahan sen gick vi hem igen!
jag gick till mamma och pappa och sa att alla kommer!
pappa satt vid internet och beställde kött så att det skulle räcka och ja all annan mat man behövde!
emmi tog av sin klänning och det gjorde abbi oxå  emmi hoppade i och jag försökte ta av mig min klänning!
jag såg att abbi kom mot mig sen låg jag där i vattnet i min nya klänning!
abbi som hade sin systemkamera med sig ut stod på det torra och tog foton på mig och Emmi!
sen hoppade hon oxå i!
vi badade tills klockan var tio då vi bestämde oss för att gå och lägga oss!
_________________________________________________________________


jag är jättelessen att ni har fått vänta på detta kapitellet!
jag trodde att deet hade laddats upp men ja blogg.se e konstigt idag tror jag..

men ja Hanna laddar förmodligen upp kapitell 3 senare :D

kommentera och tyck till /Natalie<3:D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0